پزشکی و دارویی

از خواص بی نظیر پوست انار برای سلامتی چه می دانید؟

پوست انار نه تنها خوراکی است بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارد. جوشاندن پوست انار می تواند به آزاد شدن مواد مغذی آن کمک کند و مصرف آن را آسان کند. پوست انار منبع خوبی از فیبر، ویتامین C و K و آنتی اکسیدان است. همچنین می تواند به بهبود هضم و سلامت قلب کمک کند.

انار با نام علمی Punica Granatum توسط درختچه انار تولید می شود و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است. قسمت های خوراکی دانه ها و پوشش اطراف میوه هستند. انار منبع عالی مواد مغذی است زیرا یکی از مغذی ترین میوه ها است.

پوست این میوه سرشار از آنتی اکسیدان، فواید ضد ویروسی و ضد تومور و همچنین منبع خوبی از ویتامین ها است. سرطان پوست را می توان با استفاده از پوست انار پخته که حاوی عصاره و یک عامل محافظ است، شکست داد. پوست این میوه نه تنها به حفظ فرم دندان های شما کمک می کند، بلکه به از بین بردن بوی بد دهان نیز کمک می کند. با کاهش التهاب روده، تورم بواسیر، سفت کردن پوشش روده، جلوگیری از اسهال و بهبود هضم، سلامت روده را بهبود می بخشد.

فواید و خواص پوست انار

از پوست انار می توان برای کاربرد های مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال، می توان از آنها برای تهیه رنگ طبیعی پارچه یا برای تهیه سرکه انار استفاده کرد. علاوه بر این، از پوست می توان برای تهیه چای یا یک لیکور با طعم انار استفاده کرد. در نهایت می توان پودر آن را به اسموتی ها و دمنوش ها اضافه کرد.

پوست قرمز انار حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به آب میوه است. پوست این میوه می تواند به پیشگیری از عوارض اشعه UVB و همچنین افزایش رنگدانه، آکنه، علائم پیری و بهبود زخم کمک کند. با بالا رفتن سن، کم شنوایی مرتبط با افزایش سن که ناشی از استرس اکسیداتیو است، ایجاد می شود. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو کمک می کند. عصاره پوست انار دارای خواص ضد باکتریایی است و برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است برای دندان ها و لثه ها مفید باشد.

فواید مصرف خوراکی پوست انار

پوست انار تلخ است و بیشتر مردم از آن اجتناب می کنند و اغلب دور انداخته می شود، اما خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی قوی آن را به منبعی عالی برای تغذیه تبدیل می کند. پوست این میوه به شکل عصاره و فرم های پودری برای مصارف خوراکی در دسترس است.

نشان داده شده است که پوست انار به دلیل داشتن فیبر و خواص آنتی اکسیدانی به کاهش وزن کمک می کند. پلی ‌کنیدین و الاژیک اسید و همچنین پونیکالاژین و الاژیک اسید نمونه ‌هایی از ترکیبات موجود در پوست انار هستند که دارای خواص ضد دیابت هستند. این بدان معناست که پوست این میوه به کنترل سطح قند خون و کاهش وزن کمک می کند.

پوست انار با خواص آنتی اکسیدانی قوی به پیشگیری و درمان بیماری های خطرناک و تهدید کننده قلب کمک می کند. همچنین استرس را کاهش می دهد، کلسترول را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد.

خواص دمنوش پوست انار

از پوست انار می توان برای تهیه دمنوش استفاده کرد که سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. پوست انار را می توان شست و پس از چند دقیقه جوشاندن در یک کتری استفاده کرد. همچنین می توان آن را به ظرف آب داغ اضافه کرد و قبل از نوشیدن روی آن را بپوشانید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. همچنین می توان پوست ها را شسته و سپس در آفتاب خشک کنید. معمولا بین دو تا سه روز طول می کشد تا فرآیند به خوبی انجام شود. سپس، آن ها را پودر کنید. برای تهیه چای، 1 قاشق چایخوری پودر پوست انار را با آب گرم دم کنید.

این دمنوش حاوی پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک کنند. برخی تحقیقات نشان داده اند که چای پوست انار ممکن است به بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت و همچنین کاهش فشار خون و سطح کلسترول بد (LDL) کمک کند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این دمنوش ممکن است به تقویت عملکرد شناختی و حافظه کمک کند. در حالی که تحقیقات بیشتری برای تأیید این فواید بالقوه برای سلامتی مورد نیاز است، چای پوست انار به طور کلی برای مصرف بی خطر در نظر گرفته می شود و عوارضی برای سلامتی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا