پیش فرض

بهترین راه حفظ و نگهداری آب استخر شنا

برای حفظ و نگهداری آب استخر شنا سه مفهوم ساده اما مهم عبارتند از گردش آب، تمیز کردن و شیمی آب. نگهداری مناسب استخر با گردش آب شروع می شود. این توانایی استخر شما برای انتقال آب از پمپ، به سیستم فیلتراسیون و برگشت است. استخرهایی که قادر به گردش آب نیستند تمیز نگه داشتن آنها بسیار سخت تر است زیرا آب راکد محل پرورش جلبک ها و دیگر موجودات موجود در آب است.

سیستم گردش آب استخر از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است: سرریز، پمپ، فیلتر و جت های استخر. هر کدام از این قسمت ها نقش مهمی در کیفیت کلی آب استخر دارند. اگر فقط یک یا چند قسمت از این قسمت ها قادر به کار نباشند، کیفیت آب به شدت آسیب می بیند.

پمپ آب را از استخر از طریق سرریز می مکد که زباله های بزرگی مانند برگ ها و شاخه ها را جذب می کند، سپس آب از طریق پمپ به داخل فیلتر می رود. فیلتر قبل از اینکه آب از طریق جت های استخر به داخل استخر برگردد، کثیفی ها و سایر ناخالصی ها را از آب پاک می کند.

ترکیب شیمیایی استخر که به درستی متعادل است نقش مهمی در تمیز نگه داشتن آب شما دارد. زمانی که آب شما نامتعادل است، به احتمال زیاد با مشکلاتی مانند آب کدر، شکوفایی جلبک ها یا باکتری های مضر دست و پنجه نرم می کنید. به همین دلیل است که آزمایش مکرر و متعادل کردن آب با کلر استخر بخش مهمی از نگهداری استخر است.

گام بعدی در نگهداری صحیح استخر تمیز کردن است. این شامل موارد زیر است: شستشوی سطوح استخر، تمیز کردن زباله از بالای آب و جاروبرقی کف استخر. تمیز کردن دستی بخشی عادی از تمیز کردن استخر است، با این حال داشتن یک تمیزکننده خودکار استخر این کار را آسان‌ تر می ‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا