پیش فرض

بیماری های شایع استخر شنا و راه های پیشگیری از آنها

بسیاری از بیماری های مختلف از استخرهایی که بهداشتی نیستند، تمیز نشده و به درستی نگهداری نمی شوند، قابل انتقال هستند. عفونت مجاری ادراری، مجرای شنوایی خارجی و عفونت چشم شایع ترین این بیماری ها هستند. نظافت مکرر استخرها و استفاده از قرص کلر در مقیاس بزرگ از این بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

بیماری های شایع استخر شنا کدامند؟

بیماری های شایع استخر شامل عفونت معده و روده هستند که با خوردن آب آلوده استخر وارد بدن می شوند. در حالی که عفونت را می توان با درمان مناسب برطرف کرد، در برخی موارد می تواند باعث آسیب دائمی و جدی شود. هنگام شنا باید مراقب باشید که آب را قورت ندهد. پس از خروج از استخر، باید دوش بگیرید و خود را تمیز کنید.

عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی از استخرها عبارتند از سرماخوردگی، آنفولانزا، فارنژیت، برونشیت، ذات الریه، لارنژیت و بیماری های مشابه. این بیماری ها توسط افراد بیمار در محیط استخر وارد بدن می شود. بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی با بلعیدن آب کثیف استخر و استفاده از استخرهایی با مواد شیمیایی تازه اضافه شده قبل از پایان دوره انتظار ایجاد می شود.

علائم عفونت ادراری ناشی از استخرها شامل درد شکم، سوزش ادرار، تب و تکرر ادرار است. عفونت های دستگاه ادراری که به طور مستقیم بر کلیه ها و مثانه تأثیر می گذارد، از جمله خطرناک ترین بیماری های استخر هستند. عفونت های دستگاه ادراری به نام اورتریت، سیستیت و پیلونفریت به ویژه در استخرهای عمومی رخ می دهد.

عفونت مجرای گوش خارجی و سینوزیت نیز از استخر قابل انتقال است. علائم مجرای گوش خارجی و عفونت سینوزیت از استخرها شامل گوش درد، سردرد و خارش شدید در گوش است. عفونت ‌های مجرای شنوایی خارجی ناشی از نفوذ باکتری‌های موجود در استخر به داخل گوش بوده و یک بیماری جدی است که منجر به ناشنوایی می‌شود. از طرف دیگر سینوزیت اختلالی است که به دلیل انسداد مجاری بینی باعث سردرد و ناتوانی در تنفس صحیح می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا