پیش فرض

تولید کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی

تولید کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی طیف گسترده ای از مواد شیمیایی غیرفعال، اسیدها، بازها، معرف ها، مواد شیمیایی آبکاری فلز و موارد دیگر را در گرید آزمایشگاهی تولید و به بازار عرضه می کند. محصولات ارائه شده به دلیل ویژگی هایی مانند ترکیب دقیق، مقدار pH متعادل و ماندگاری طولانی تر شناخته شده اند. این مواد شیمیایی به طور گسترده در صنایع مختلف برای فرمولاسیون محصولات مختلف مورد تقاضا هستند. به منظور پاسخگویی به خواسته های مشتریان، مواد شیمیایی آزمایشگاهی در اندازه های مختلف بسته بندی و عرضه می شوند.

موسسات علمی مانند آزمایشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت ها برای انجام انواع آزمایش ها، مطالعات و آزمایش ها به مواد شیمیایی آزمایشگاهی با کیفیت نیاز دارند. نتایج این فعالیت ها به کیفیت، خلوص و گرید مواد شیمیایی بستگی دارد. آنها به ارائه نتایج دقیق و همچنین بهبود کیفیت آزمایشات کمک می کنند. خرید و فروش مواد شیمیایی بازار بسیار گسترده ای دارد. در این بازار فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی به شکل آنلاین دسترسی مشتریان را به مواد شیمیایی تسهیل کرده است.

اهمیت مواد شیمیایی آزمایشگاهی

پیشرفت های تکنولوژیکی در تجهیزات آزمایشگاهی باعث تقاضا برای استفاده از مواد شیمیایی با خلوص بالا شده است. ابزارهای آزمایشگاهی مدرن دارای رابط هایی هستند که عملکرد آنها را برای کاربران آسان می کند بنابراین با استفاده از مواد با کیفیت آزمایشگاهی می تواند به نتایج دلخواه رسید.

روندهای فناوری همچنین قابلیت های مواد آزمایشگاهی را بهبود می بخشد. فن‌آوری‌ها و روش‌های نوآورانه به تکنسین ‌های آزمایشگاهی و دانشمندان این امکان را می‌دهد که دقیق ‌تر و کارآمدتر از همیشه کار کنند. خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی نیز اکنون به راحتی امکان پذیر است.

تجهیزات ایمنی هنگام کار با مواد شیمیایی آزمایشگاهی

تجهیزات ایمنی آزمایشگاهی شامل استفاده از تجهیزات حفاظت فردی است. تجهیزات حفاظت شخصی یا PPE، تجهیزات محافظی است که در آزمایشگاه برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مستقیم مواد خطرناک استفاده می شود.

آستین بلند، شلوار بلند و کفش های رو  بسته برای کار در آزمایشگاه توصیه می شود. لباس های گشاد و جواهرات ممنوع است. موها باید در عقب سر بسته شوند. تجهیزات حفاظت فردی روی لباس پوشیده می شود و برای محدود کردن آلودگی متقابل، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن و جلوگیری از آسیب به لباس شخصی در نظر گرفته شده است. نمونه های رایج PPE عبارتند از:

روپوش آزمایشگاهی

روپوش های آزمایشگاهی قابل استفاده مجدد هستند و روی لباس شخصی پوشیده می شوند. آنها فقط در آزمایشگاه پوشیده می شوند و برای محافظت از پوست و لباس شخصی در برابر تماس تصادفی یا آلودگی با مواد خطرناک در نظر گرفته شده اند.

عینک های آزمایشگاهی

عینک های آزمایشگاهی قابل استفاده مجدد هستند و می توان آنها را روی عینک های شخصی قرار داد. آنها فقط در آزمایشگاه پوشیده می شوند و برای محافظت از چشم ها در برابر پاشیده شدن یا بخارات خطرناک طراحی شده اند.

دستکش های آزمایشگاهی

دستکش های آزمایشگاهی قابل استفاده مجدد نیستند. آنها در آزمایشگاه پوشیده می شوند و از دست ها در برابر تماس با مواد شیمیایی خطرناک محافظت می کنند. دستکش های آزمایشگاهی ممکن است به طور مرتب تعویض شوند تا از آلودگی متقابل جلوگیری شود.

 آزمایشگاه هایی که در آنها مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد باید تجهیزات ایمنی زیر را داشته باشند:

ایستگاه های شستشوی چشم اضطراری

این ایستگاه ها از یک سینک کوچک با دو جریان معکوس ثابت آب تشکیل شده اند. اگر افراد یک ماده شیمیایی یا مواد خطرناک دیگر را در چشمان خود دریافت کنند، ایستگاه شستشوی چشم به منظور جلوگیری از آسیب، مواد محرک را از چشم خارج می کند.

دوش های اضطراری

این دوش های ایمنی در آزمایشگاه برای کسانی است که در معرض مواد خطرناک هستند. اگر یک ماده شیمیایی یا مواد خطرناک دیگر روی پوست افراد ریخت، باید بلافاصله زیر دوش آبکشی کنند. طبق مقررات یک دوش اضطراری باید حداقل 20 گالن آب در دقیقه به مدت حداقل 15 دقیقه مداوم برای فرد در معرض تماس فراهم کند.

کپسول های آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی برای کنترل سریع آتش سوزی های کوچکی که ممکن است در آزمایشگاه رخ دهد ضروری هستند.

کیت کمک های اولیه

کیت کمک های اولیه برای رفع آسیب های جزئی که ممکن است در آزمایشگاه رخ دهد مفید است. به طور معمول، کیت های کمک های اولیه باید شامل انواع بانداژ، گاز، پانسمان استریل، گچ، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده، پانسمان پد چشم و دستکش باشد. فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی در بورس مواد شیمیایی نیز صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا