تغذیه و رژیم

خواص جو دوسر

جو دوسر خواص بسیاری برای سلامتی دارد. مصرف منظم جو دوسر به کاهش سطح کلسترول و قند خون کمک می کند. علاوه بر این، به لطف فیتوکمیکال های موجود در آن، از بدن در برابر سرطان محافظت می کند.

می دانیم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه است زیرا به ما این امکان را می دهد که یک روز عالی را با اشتیاق و انرژی لازم پشت سر بگذارید! آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا خوردن جو دوسر در وعده صبحانه توصیه می شود؟ جو خام پرک شده را می توان به شیر یا ماست اضافه کرد یا حتی آب پرتقال صبحانه اضافه کرد.

خواص جو دوسر برای سلامتی

پاکسازی کبد

به لطف آمینو اسیدهای موجود در آن، تولید لسیتین در کبد را تحریک می کند و در نتیجه باعث پاکسازی کامل سموم از بدن می شود.

کنترل سطح قند خون

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که جو به هضم بهتر نشاسته و تثبیت قند خون، به ویژه پس از خوردن غذا کمک می کند.

هضم را بهبود می بخشد

اگر بعد از ناهار یا شام مشکلات گوارشی دارید، باید جو مصرف کنید تا اسیدهای صفراوی را کاهش دهد و در عین حال انتقال روده ای را تسهیل کرده و از یبوست جلوگیری می کند. از آنجایی که جودوسر سرشار از کربوهیدرات هایی است که به آرامی جذب می شوند باعث می شوند مدت طولانی تری احساس سیری کنید، برای افرادی که رژیم لاغری دارند مناسب است زیرا میل به خوردن را در هر زمانی کاهش می دهد.

حاوی پروتئین های ارزشمند

جو دوسر حاوی 8 اسید آمینه است که آن را به منبع پروتئین با ارزش بیولوژیکی بسیار تبدیل کرده به تشکیل بافت های جدید در بدن کمک می کند.

ضد سرطان

خواص ضد سرطان توسط مواد شیمیایی گیاهی موجود در آن ایجاد می شود. توصیه می شود جو دو سر را هر روز بخورید تا خطر ابتلا به سرطان سینه یا سرطان روده بزرگ را تا 10 درصد کاهش دهید.

برای قلب مفید است

حاوی مقدار زیادی اسیدهای امگا 3 و اسیدهای لینولئیک است که به عنوان «چربی های خوب» در نظر گرفته می شوند که می توانند سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش داده و فعالیت قلبی و مغزی را تقویت کنند.

مفید برای سیستم عصبی

جو دو سر بر روی سیستم عصبی مرکزی تأثیر مثبت می گذارد و به لطف ویتامین های گروه B عملکرد سیستم عصبی را توسعه، حفظ و متعادل می کند.

مشکلات تیروئید

جودوسر برای جلوگیری از مشکلات تیروئید استفاده می شود. به خصوص در موارد کم کاری تیروئید، زیرا حاوی ید است. ماده معدنی که به غده تیروئید اجازه می دهد تا به درستی کار کند.

جلوگیری از پوکی استخوان

به لطف محتوای کلسیم موجود در آن سلامت استخوان ها را حفظ کرده و از دست رفتن املاح آن ها جلوگیری می کند.

به کاهش وزن کمک می کند

برای این منظور باید با معده خالی یا در وعده صبحانه همراه با شیر بدون چربی یا شیر سویا، آب پرتقال یا میوه خشک مصرف شود.

یکی از بهترین منابع انرژی

مصرف آن در صبح زود یا قبل از ظهر توصیه می شود، به خصوص اگر بیرون از خانه و به مدت طولانی کار می کنید.

به زیبایی پوست کمک می کند

جو علاوه بر اینکه غذای سالمی است، خواص دیگری نیز دارد. مثلا می توان آن را برای اهداف زیبایی بر روی پوست اعمال کرد و بسیار مقرون به صرفه تر از هر روش زیبایی دیگری است.

روش های مختلف مصرف جو دوسر

در اینجا چند پیشنهاد خوب برای گنجاندن این ترکیب فوق العاده در رژیم غذایی روزانه شما وجود دارد:

بلغور جو دوسر

یک عدد سیب، موز، گلابی، شیر یا ماست را با چند قاشق جو دوسر در ظرف مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. این نوشیدنی خوشمزه، مفید و سالم را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد. در صورت لزوم می توانید کمی استویا اضافه کنید.

پنکیک

شما می توانید آنها را به سلیقه خود به صورت شور یا شیرین مصرف کنید. آنها را با کمی جو و شیر درست می کنند و می توان آن را با سبزیجات و ادویه جات یا با مربا یا خامه شیرین و … تزیین کرد.

کوکی های بلغور جو دوسر

کوکی جو دوسر یک انتخاب عالی برای خوردن همراه چای است شما می توانید نارگیل، بادام یا گردو را نیز به آن اضافه کنید.

پختن با سبزیجات یا گوشت

به جای استفاده از نان یا آرد کهنه به عنوان آرد سوخاری، از جو برای پخت بادمجان، کدو، مرغ، ماهی، گوشت و غیره استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا