پیش فرض

رسوب بر گیاهی چیست و چه مزایایی دارد؟

رسوب بر گیاهی به صورت یک محصول صنعتی تولید شده است که حاوی ترکیبات شیمیایی مانند اسیدهای آلی و نمک های معدنی است. به عنوان یک رسوب زدای صنعتی کاملا با محیط زیست سازگاری دارد و هنگام استفاده نیز بخارات آزاردهنده ای از خود انتشار نمی دهد. این محصول به عنوان عامل ضد خوردگی عمل می کند و برای مواد پلیمری، فلزاتی مانند مس و آهن به صورت کاملا ایمن عمل رسوب زدایی را انجام می دهد. تولید مواد شیمیایی برای از بین بردن جرم و رسوبات داخل پکیج های دیواری و انواع تجهیزات گرمایشی و سرمایشی یک امر ضروری است.

مزایای استفاده از رسوب بر گیاهی

رسوب بر گیاهی یک مایع قابل انحلال در آب است که فاقد قابلیت اشتعال است و ترکیبات فراری مانند آمین ها و هیدرازین ها در آن وجود ندارد. به این دلیل به عنوان یک ماده گیاهی شناخته می شود که از عصاره گیاهان و انواع پلی فسفات ها و فسفونات های آلی تولید شده است.

  • از بین برنده انواع رسوب های آهکی که به دلیل سختی آب به وجود آمده است.
  • پاک سازی باقی مانده های خوردگی فلزات جامانده در لوله های تاسیسات گرمایشی و سرمایشی
  • به راحتی کارایی سیستم گرمایشی مرکزی را پاکسازی می کند و در نتیجه کمک می کند که این سیستم برای مدت زمان بیشتری کارایی مناسب داشته باشد.
  • به صورت کامل از فلزات محافظت می کند و برای استفاده در پمپ های شستشو نیز مناسب است.
  • قابلیت کنترل PH آب و تولید محیط قلیایی برای جلوگیری از ایجاد نوسانات اسیدیته آب در دیگ بخار
  • به عنوان عامل پیشگیری کننده از رسوب یون های کلسیم و منیزیم در آب های سخت عمل می کند

کاربردهای رسوب بر گیاهی

همانطور که می دانید تجمع رسوبات در تاسیسات و لوله های سیستم های گرمایشی و سرمایشی با گذشت زمان بازدهی سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد به همین دلیل لازم است با تولید مواد شیمیایی رسوب زدا از آنها محافظت کنیم.
در حال حاضر انواع مختلفی از مواد رسوب زدا در بازار موجود است که به رسوب برهای گیاهی و شیمیایی تقسیم می شوند. تفاوت این دو رسوب بر در این است که هنگام استفاده از رسوب بر گیاهی برعکس رسوب برهای شیمیایی نیازی نیست که سیستم را خاموش کنید زیرا این محصول می تواند همزمان با عملکرد سیستم رسوب زدایی را انجام دهد. این ترکیب تا یکسال نیز ماندگاری دارد و از تجمع رسوبات و املاح در تجهیزات جلوگیری می کند.

رسوب بر گیاهی برای دیگ های بخار

رسوب بر گیاهی در دیگ های بخار برای جلوگیری از ایجاد خوردگی و رسوب به کار برده می شود که البته با توجه به مقدار آب استفاده شده در هر دیگ از نوع خاصی از رسوب بر گیاهی استفاده می شود. کاربرد رسوب بر گیاهی در دیگ بخار شامل:

مواد تشکیل دهنده در رسوب زدا به آرامی رسوبات قدیمی را از بین می برند.

استفاده از این ماده به عنوان عامل کنترل کننده سیلیس در دیگ بخار عمل می کند.

این محصول بر روی لوله ها و سایر قسمت های فلزی که در تماس با بخار و آب هستند یک لایه مقاوم در برابر خوردگی ایجاد می کند.

رسوب زدای گیاهی می تواند از دیگ بخار در برابر عوامل آلودگی و همچنین چربی ها و کف ها محافظت کند و این عوامل را به راحتی از بین می برد.

این ماده اکسیژن محلول در آب موجود در دیگ بخار را از بین می برد و همچنین تی دی اس را همزمان کاهش می دهد.
رسوب بر گیاهی می تواند از خطوط برگشت بخار در برابر خوردگی محافظت کند و همچنین از شکستگی بین کریستالی در فولاد دیگ نیز جلوگیری می کند.

تولید مواد شیمیایی رسوب بر برای کاهش مصرف انرژی و مصرف بهینه ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا