پیش فرض

روش محاسبه حجم آب استخر و اهمیت آن

طراحی استخر یک تلاش چند رشته ای است که ترکیبی از زیبایی شناسی، مهندسی و کاربردی است. استفاده مورد نظر از استخر طراحی آن را تعیین می کند. خواه برای شنای رقابتی، تفریحی یا ترکیبی از هر دو باشد، ابعاد، عمق و شکل استخر باید با هدف آن هماهنگ باشد. محیطی مانند آب و هوا، شرایط خاک و چشم ‌انداز اطراف نیز بر طراحی تأثیر می ‌گذارند. برای استخرهای روباز، نور خورشید و جهت باد باید در نظر گرفته شود. استخرها را می توان از مواد مختلفی از جمله بتن، فایبرگلاس و وینیل ساخت. انتخاب مواد بر نگهداری یعنی مواد شیمیایی که برای تصفیه آب استفاده می شوند مانند کلر استخر و زیبایی شناسی تأثیر می گذارد.

محاسبه حجم آب استخر نیز یکی از جنبه های حیاتی طراحی استخر است، به ویژه در حصول اطمینان از اینکه آب در محوطه استخر باقی می ماند و خطری ایجاد نمی کند بسیار حائز اهمیت است. بر اساس شکل استخر روش های محاسبه مختلفی موجود است. شما می توانید از ماشین حساب نیز برای محاسبه حجم آب استخر استفاده نمایید.

محاسبه جابجایی میزان آبی که هنگام ورود شناگران به استخر جابجا می شود را تعیین می کند. این شامل تخمین حجم متوسط آب جابجا شده به ازای هر شناگر و تعداد شناگرانی است که استخر برای پذیرایی از آن طراحی شده است. برای جلوگیری از سرریز آب، سیستم سرریز طراحی شده است. این سیستم باید بتواند حجم تخمینی جابجایی آب را بدون ایجاد خسارت یا سیل در منطقه اطراف مدیریت کند. سیستم های تخلیه نیز مناسب برای مدیریت هر آبی که از استخر خارج می شود ضروری است. باید طوری طراحی شود که آب اضافی را به طور موثر از منطقه استخر دور کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا