پیش فرض

سگ نژاد لابرادور رتریور

سگ نژاد لابرادور رتریور Labrador Retriever یکی از محبوب ترین سگ های خانگی در دنیا است که رفتار بسیار دوستانه و خوبی با انسان ها دارد و اشتیاقش برای معاشرت با آن ها وصف ناشدنی است. لابرادور رتریور صبور، باحوصله، زیبا، وفادار و آرام است و رفتارش با بچه ها صمیمی و گرم است. کسانی که قصد نگهداری از این سگ را دارند بهتر است قبل از اقدام به نگهداری درباره ویژگی ها و شرایط مراقبت از آن تحقیق کنند. لابرادور رتریور می تواند یک دوست وفادار و همیشگی برای شما باشد و در برخی موارد از آن برای کمک به افراد اوتیسم یا نابینا استفاده می کنند.

این سگ محبتش به اعضا خانواده را ابراز می کند، خواستار توجه است و علاقه زیادی به آب و شنا دارد به طوری که اگر هنگام ماهی گیری او را همراه خود ببرید با خوشحالی شما را در کشیدن طور همراهی خواهد کرد. از آن جایی که این سگ انرژی بالا و جنب و جوش زیادی دارد، بهتر است آن را در خانه هایی با فضای بزرگ و حیاط دار نگهداری کنید تا دچار افسردگی نشود.

انواع سگ نژاد لابرادور رتریور

سگ های لابرادور رتریور را به دو دسته لابرادور های انگلیسی و آمریکایی تقسیم می کنند که تفاوت های اندکی از نظر ظاهری با یکدیگر دارند و در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

لابرادور رتریور انگلیسی

این نوع از لابرادور رتریور ها نسبت به انواع آمریکایی سگ به فعالیت کمتری نیاز دارند و آرام تر هستند، به همین دلیل هم پرورششان کار راحتی است ولی برای نگهداری و آموزش آن ها بهتر است از یک فرد با تجربه کمک بگیرید. رتریور انگلیسی باید در طول روز فعالیت های لازم را داشته باشد و این سگ معمولا در پایان روز استراحت می کند. این نژاد انتخاب مناسبی برای افرادی است که از یک حیوان دیگر نگهداری می کنند یا کودک دارند.

لابرادور رتریور آمریکایی

این سگ انرژی زیادی دارد به طوری که نیاز زیادی به ورزش و فعالیت دارد. لابرادور رتریور آمریکایی چابک تر، بلند تر و عضلانی تر از نوع انگلیسی است و از نظر ظاهری دم کم حجم تر و پوشش کمتری دارد. برای پرورش این سگ بهتر است از فردی با تجربه کمک بگیرید.

ویژگی های ظاهری سگ نژاد لابرادور رتریور

سگ های این نژاد Labrador Retriever که آن ها را در گروه سگ های ورزشی قرار می دهند، چشمانی زیبا و نافذ، سری بزرگ و گوش هایی متمایل به سمت پایین دارند. لابرادور رتریور ها به راحتی می توانند بدون این خیس شوند در آب شنا کنند که این ویژگی به دلیل داشتن پوشش بدن کوتاه و دولایه شان است و باعث می شود آب به پوست بدنشان نفوذ نکند. به علاوه دم این سگ ضخیم و پر پشت است و به او دم سموری نیز می گویند.

وزن و قد

قد لابرادور رتریور های ماده معمولا بین ۵۵ تا ۶۰ سانتی متر و وزنشان بین ۲۵ تا ۳۲ سانتی متر است، قد گونه های نر این سگ نیز بین ۵۷ تا ۶۲ سانتی متر و وزنشان بین ۲۹ تا ۳۶ سانتی متر است. این سگ ها معمولا بین ۱۰ تا ۱۲ سال عمر می کنند.

رنگ بدن

این سگ های ورزشی را می توانید در رنگ های کرم، شکلاتی و طلایی یا مشکی بیابید که در این میان محبوبیت رنگ کرم و طلایی این نژاد از بقیه بیشتر است.

خصوصیات اخلاقی سگ نژاد لابرادور رتریور

این سگ های ورزشی و خانگی در صورتی که تمرین بدنی و فعالیت لازم را در طول روز داشته باشند، سگ های بسیار خوب، وفادار و مطیعی خواهند بود. اگر آموزش این سگ ها از تولگی به عهده یک فرد با تجربه باشد و به خوبی انجام بگیرد، می توانند به راحتی با کودکان و سایر حیوانات خانگی ارتباط مناسبی بگیرند. توجه داشته باشید که این آموزش اهمیت زیادی دارد و اگر به خوبی انجام  نشود، سگ شما سرکش می شود و می تواند در حین پیاده روی شما را به دنبال خود بکشد. نگهداری از این سگ برای افرادی که خیلی در خانه نیستند و سگشان را در خانه تنها می گذارند مناسب نیست چرا که در پی این تنهایی و فعالیت کم، سگ رفتار های پرخاشگرانه ای از خودش نشان می دهد و خراب کاری خواهد کرد.

شرایط نگهداری سگ نژاد لابرادور رتریور

نگهداری از این سگ های وفادار و باهوش Labrador Retriever برای افراد مجرد و کسانی که بچه یا حیوان خانگی دیگری دارند مناسب است و اگر خوب تربیت شود، یکی از بهترین نژاد ها حتی برای کسانی است که تا به حال تجربه نگهداری از حیوانات خانگی را نداشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا