آشپزی و دستور پخت

طرز تهیه سوپ ورمیشل

در روزهای سرد زمستان هیچ غذایی به اندازه یک کاسه سوپ داغ نمی چسبد. اگر شما هم جزء طرفداران سوپ هستید به شما توصیه می کنیم حتما سوپ ورمیشل را برای یکبار هم که شده امتحان کنید. بر خلاف تصور اکثر مردم برای تهیه سوپ قرار نیست تمامی مواد را درون قابلمه بریزیم و بعد از گذشت چند ساعت منتظر یک سوپ خوشمزه باشیم. ما اینجا تمامی مراحل پخت لازم برای تهیه یک سوپ ورمیشل را به همراه نکات ریز آن آماده کرده ایم همین نکات ریز می تواند طعم بی نظیری به سوپ شما بدهد.

مواد لازم سوپ ورمیشل برای ۴ نفر

  • سینه مرغ یا ران مرغ : 1 عدد
  • سیب زمینی متوسط : 3 عدد
  • هویج: 5 عدد
  • پیاز: 2 عدد
  • گوجه فرنگی متوسط: 4 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 2تا 3 قاشق غذاخوری
  • جعفری: ۱ پیاله کوچک
  • قارچ: 5 عدد
  • عصاره مرغ خانگی : یک لیوان
  • ورمیشل یا رشته سوپ:  یک لیوان
  • لیمو تازه:  به مقدار لازم (براساس ذائقه)
  • نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه سوپ ورمیشل

یکی از مهمترین نکاتی که شما باید برای تهیه یک سوپ خوشمزه رعایت کنید این است که بعضی از سبزیجات را قبل از اضافه کردن به سوپ مقداری تفت دهید با این کارسوپ شما قوام و طعم بهتری پیدا خواهد کرد.

مرحله اول

در این مرحله ابتدا پیازها را پوست گرفته و بعد از شستن آنها را نگینی خرد کنید. سپس قابلمه را برروی حرارت ملایم قرار دهید. هنگامی که قابلمه گرم شد پیازها را بدون اضافه کردن روغن در قابلمه تفت دهید تا آب آنها کشیده شود ، سپس مقداری روغن و زردچوبه درون قابلمه بریزید و اجازه دهید پیازها طلایی شوند.

مرحله دوم

بهتر است از پیازهای سرخ شده چیپسی آماده برای سوپ استفاده نکنید زیرا این پیازها در سوپ نرم می شوند و ظاهر سوپ را خراب می کنند. شما می توانید سینه مرغ را به صورت کامل و یا پس از تکه کردن در قابلمه بریزید و یا بعد از اینکه کامل پخته شد آن را ریش ریش کنید و یا به صورت نگینی خرد کنید و به سوپ اضافه کنید.

مرحله سوم

مقداری از پیاز داغ آماده شده را درون قابلمه دیگری بریزید و فیله مرغ را با پیاز تفت دهید تا خامی و بوی زهم مرغ گرفته شود، سپس مقداری آب به مرغ اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد.

 مرحله چهارم

اکنون زمان اضافه کردن هویج ها است. هویج ها را شسته و نگینی خرد کنید و در قابلمه ای که نیمی از پیازها درون آن قرار دارد ریخته و هویج ها را به همراه پیاز درون قابلمه مقداری تفت دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله باید گوجه فرنگی را برای سوپ آماده کنید. گوجه فرنگی ها را پوره کرده یا ریز رنده کنید. قبل از اضافه کردن پوره گوجه فرنگی ، بهتر است مقداری رب گوجه فرنگی را درون پیاز تفت دهید و بعد پوره را اضافه و با هم مخلوط کنید. سپس دو تا سه لیوان آب به مواد درون قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا سبزیجات بپزند.

مرحله ششم

دقت کنید که سوپ شما نباید خیلی چرب باشد بنابراین یک یا دو قاشق غذاخوری روغن برای تفت دادن مواد کافی است. بعد از پختن سینه مرغ ، آن را ریش ریش کنید و به مواد درون قابلمه اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله سوپ شما تقریبا آماده شده است پس مقدار نمک آن را تنظیم کنید وسپس آب مرغ را نیز اضافه کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله نوبت به اضافه کردن قارچ ها است. قارچ ها را پس از تمیز کردن خرد کنید و به سوپ اضافه کنید. قارچ ها را طوری  خرد کنید که نه خیلی ریز باشد نه خیلی درشت.

مرحله نهم

بعد از اضافه کردن قارچ ها نوبت به اضافه کردن سیب زمینی نگینی شده است. نیم ساعت مانده به اتمام زمان پخت سوپ باید سیب زمینی را اضافه کنید زیرا اگر از همان ابتدا سیب زمینی را اضافه کنید ، به سرعت می پزد و له می شود

مرحله دهم

بعد از اینکه سیب زمینی کمی پخت در یک ربع آخر جعفری خرد شده را به همراه رشته سوپ یا همان ورمیشل به سوپ اضافه کنید. یک ربع زمان برای پخت رشته های ورمیشل کافی است.

بهتر است ورمیشل را کم کم اضافه کنید زیرا ورمیشل سریع باز می شود و باعث می شود سوپ شما بیش از اندازه غلیظ شود. بعد از پختن تمامی مواد و بعد از اینکه سوپ به غلظت مناسب رسید نمک و آبلیمو را اضافه کنید و زیر قابلمه را خاموش کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا