شیرین کننده ها

قیمت فروش سوکرالوز خوراکی + وارد کننده مستقیم

سوکرالوز از طریق حذف گروه‌های هیدروژن-اکسیژن از مکان‌های خاصی روی مولکول ساکارز و قرار دادن کلر به جای آن‌ها ساخته می شود. سوکرالوز که نام تجاری آن Splenda است یک ماده شیمیایی است که در آزمایشگاه ساخته می شود. این ترکیب یک شیرین کننده مصنوعی و بدون کالری است که بسیار شبیه قند است.

این شیرین کننده مصنوعی تنها شیرین کننده کم کالری در بازار است که بطور مستقیم از قند تهیه می شود و بسیار شیرین تر از قند است و می تواند مانند شکر در طیف وسیعی از غذاها استفاده شود. سوکرالوز را می توان به جای شکر برای حذف یا کاهش کالری در بسیاری از محصولات در صنایع مختلف مانند انواع نوشیدنی ها، محصولات پخته شده، دسرها، محصولات لبنی، کمپوت ها و کنسروها، شربت ها و چاشنی ها استفاده کرد.

سوکرالوز به عنوان یک شیرین کننده غیرمغذی در سال 1976 کشف شد. بیش از 100 مطالعه علمی انجام شده در یک دوره 20 ساله به طور قطعی مشخص کرده اند که مصرف این شیرین کننده برای همه بی خطر است و توسط مقامات نظارتی برجسته در سراسر جهان تأیید شده است و در بسیاری از محصولات استفاده شده است. این ماده در سراسر جهان به عنوان یک افزودنی شیرین  در غذاها و نوشیدنی های فرآوری شده کم کالری و برای افراد دیابتی به عنوان یک شیرین کننده رومیزی در دسترس مصرف کنندگان در سوپرمارکت ها و سایر فروشگاه های مورد استفاده قرار می گیرد. فروش سوکرالوز توسط بسیاری از سایت ها صورت می گیرد.

مواد غذای حاوی سوکرالوز

سوکرالوز به عنوان یک ماده مصنوعی شیرین و کم کالری در طیف گسترده ای از محصولات، از جمله انواع نوشیدنی ها مانند نوشابه ها و نوشیدنی های رژیمی و پروتئینی، بستنی ها، محصولات لبنی و محصولات پخته و محصولات فرآوری شده به کار برده می شود. یکی از ویژگی‌های منحصربه ‌فرد این شیرین کننده این است که می‌توان آن را تقریباً مانند شکر بدون از دست دادن شیرینی استفاده کرد. حتی در مواردی که نیاز به قرار گرفتن طولانی ‌مدت در دمای بالا دارد محصولات آماده شده با سوکرالوز شیرینی خود را حفظ می کنند.

  • محصولات پخته شده و نان های  نانوایی
  • نوشیدنی ها
  • آدامس
  • شیرینی و فراستینگ
  • محصولات لبنی
  • چربی ها و روغن ها (سس های سالاد)
  • دسر و لبنیات منجمد
  • ژلاتین، پودینگ و فیلینگ
  • مربا و ژله
  • میوه های فرآوری شده و آب میوه ها

متابولیسم سوکرالوز در بدن

اگرچه سوکرالوز بطور مستقیم از قند ساخته می شود، اما هنگامی که وارد بدن می شود بدن آن را به عنوان قند یا کربوهیدرات نمی شناسد. به همین دلیل مولکول سوکرالوز بدون تغییر از بدن عبور می کند، متابولیزه نمی شود و پس از مصرف از طریق روده دفع می شود. این شیرین کننده به صورت خالص کالری ندارد بنابراین هنگامی که برای شیرین کردن غذاها یا نوشیدنی ها استفاده می شود، کالری اضافه نمی کند. خرید و فروش سوکرالوز بازار گسترده ای در سراسر جهان دارد.

با این حال، به دلیل اینکه محصولات تهیه شده با سوکرالوز گاهی اوقات حاوی کالری از منابع دیگر مانند کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی هستند بنابراین در هنگام مصرف این مواد غذایی ارزش غذایی درج شده بر روی بسته بندی این محصولات را بادقت مطالعه کنید.

اغلب مردم فکرمی کنند که کلر موجود در این شیرین کننده برای سلامتی آنها مضر است ولی این حقیقت ندارد کلر موجود در سوکرالوز به شکل کلرید، یک عنصر طبیعی و ایمن است که در بسیاری از غذاها و نوشیدنی هایی که هر روز می خوریم و می نوشیم وجود دارد. در مورد سوکرالوز، افزودن کلر به فرمولاسیون همان چیزی است که سوکرالوز را بدون کالری می کند. کلر مولکول سوکرالوز را از نظر شیمیایی و بیولوژیکی بی اثر می کند به طوری که سوکرالوز بدون متابولیسم از بدن عبور می کند و پس از مصرف دفع می شود.

سوکرالوز و دیابت

مطالعات نشان داده است که سوکرالوز می تواند جزئی از مواد خوراکی افراد مبتلا به دیابت باشد. سوکرالوز توسط بدن به عنوان قند یا کربوهیدرات شناخته نمی شود. در بدن برای انرژی متابولیزه نمی شود و بر سطح گلوکز خون تأثیر نمی گذارد. سوکرالوز هیچ تاثیری بر مصرف گلوکز خون، متابولیسم کربوهیدرات یا تولید انسولین ندارد.

محصولاتی که با سوکرالوز شیرین شده اند، جایگزین های کم کالری برای افراد دیابتی فراهم می کند که علاقه مند به کاهش کالری یا قند مصرفی خود هستند. افراد مبتلا به دیابت باید برای مشاوره در مورد برنامه غذایی فردی باید با پزشک یا متخصص دیابت خود مشورت کنند. فروش سوکرالوز با برندهای مختلف و قیمت های مختلف صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا