شیرین کننده ها

قیمت فروش عمده سوکرالوز

سوکرالوز به عنوان یک شیرین کننده غیرمغذی یا مصنوعی از شکر و از طریق یک فرآیند تولید چند مرحله ای به دست می آید که به طور انتخابی سه اتم کلر را جایگزین سه گروه هیدروکسیل روی مولکول قند می کند. این تغییر شیرین کننده ای تولید می کند که کالری ندارد، اما بسیار شیرین تر از ساکارز است. طعم این شیرین کننده شبیه شکر است. طعمی تمیز، به سرعت قابل درک و شیرین دارد و طعم ناخوشایندی به جا نمی گذارد.

پایداری استثنایی این ماده نیز به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مواد غذایی اجازه می دهد تا تقریباً در هر جایی که شکر استفاده می شود، از جمله پخت و پز، از آن استفاده کنند .سوکرالوز که در سال 1976 کشف شد، به طور مشترک توسط شرکت محصولات تخصصی مک نیل، یکی از اعضای خانواده شرکت‌های جانسون و جانسون، و تیت و لایل، PLC، پیشرو جهانی در شیرین ‌کننده‌ها و نشاسته، تولید شد. سوکرالوز در 1 آوریل 1998 توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شد و برای استفاده در 15 دسته غذا و نوشیدنی تأییدیه گرفت.

استفاده از سوکرالوز

سوکرالوز در بدن انرژی تولید نمی کند زیرا مانند ساکارز تجزیه نمی شود. تقریباً بدون تغییر به سرعت از بدن عبور می کند. بعد از انجام آزمایشات و مطالعات گسترده مشخص شده است که این یک ماده ایمن و به طور قابل توجهی بی اثر است و برای همه افراد از جمله زنان باردار، مادران شیرده و کودکان در تمام سنین قابل استفاده است.

این شیرین کننده غیرمغذی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت نیز مفید است زیرا تحقیقات نشان می دهد که هیچ تاثیری بر متابولیسم کربوهیدرات ها، کنترل کوتاه مدت یا طولانی مدت گلوکز خون یا ترشح انسولین ندارد .یکی از مهمترین ویژگی های سوکرالوز برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی، خاصیت پایداری استثنایی آن است که شیرینی خود را در طیف وسیعی از دما، شرایط نگهداری و در محلول ها در طول زمان حفظ می کند.

استفاده از این ماده در بسیاری از محصولات کم کالری کاربردهای مطلوبی برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند در پی داشته است و اثرات مفیدی را بر بیماری های مرتبط با چاقی از جمله بیماری های قلبی- عروقی (CVD)، دیابت نوع 2، سندرم تخمدان پلی کیستیک و برخی سرطان ها نشان داده است.

مصرف قند علاوه بر چاقی، به عنوان یک عامل خطر برای CVD از طریق اثرات آن بر تری گلیسیرید سرم شناخته شده است. بنابراین مصرف سوکرالوز به جای قند پیامدهای مثبتی در کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری عروق محیطی دارد.

فواید سوکرالوز

طعمی شبیه قند دارد

سوکرالوز مزه ای شبیه شکر دارد و هیچ مزه ناخوشایندی ندارد. در آزمایش‌ های چشایی علمی که توسط سازمان‌های تحقیقاتی مستقل انجام شد، مشخص شد که دارای مشخصات طعمی بسیار شبیه به قند است.

می تواند به کنترل دریافت کالری کمک کند

این شیرین کننده متابولیزه نمی شود، بنابراین کالری ندارد. این ماده تقریباً بدون تغییر به سرعت از بدن عبور می کند، تحت تأثیر فرآیند گوارشی بدن قرار نمی گیرد و در بدن تجمع نمی یابد. با جایگزینی سوکرالوز به جای شکر در غذاها و نوشیدنی ها، می توان کالری را به میزان قابل توجهی کاهش داد، یا در بسیاری از محصولات، عملا حذف کرد.

مفید برای افراد مبتلا به دیابت

سوکرالوز توسط بدن به عنوان قند یا کربوهیدرات شناخته نمی شود. بنابراین، تأثیری بر مصرف گلوکز، متابولیسم کربوهیدرات، ترشح انسولین، یا جذب گلوکز و فروکتوز ندارد. مطالعات بر روی افراد با سطح قند خون طبیعی و در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 تایید کرده است که هیچ تاثیری بر کنترل کوتاه مدت یا طولانی مدت قند خون ندارد.

پوسیدگی دندان را تشدید نمی کند

مطالعات علمی نشان داده اند که این شیرین کننده موجب رشد باکتری های دهان نمی شود بنابراین به عنوان عامل پوسیدگی دندان در نظر گرفته نمی شود.

پایداری حرارتی فوق‌العاده

این ترکیب به ‌طور استثنایی در برابر حرارت پایدار است و آن را برای استفاده در پخت، کنسرو کردن، پاستوریزه کردن، پردازش آسپتیک و سایر فرآیندهای تولیدی که به دمای بالا نیاز دارند، ایده‌ آل می ‌کند. در مطالعاتی که در میان طیف وسیعی از محصولات پخته شده، میوه‌های کنسرو شده، شربت‌ها و مرباها و ژله‌ها انجام شد، هیچ کاهشی در طول فرآوری و در طول ماندگاری رخ نداد.

سازگاری با مواد تشکیل دهنده

این شیرین کننده دارای ویژگی های حلالیت عالی برای استفاده در مواد غذایی و نوشیدنی است و سازگاری بالایی با مواد اولیه غذایی رایج از جمله طعم دهنده ها، چاشنی ها و مواد نگهدارنده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا