پوست و مو

ماسک خانگی انار برای زیبایی پوست

ماسک خانگی انار یکی از ماسک های گیاهی فوق العاده برای جوانسازی و شادابی پوست است. انار یک میوه محبوب در سراسر جهان است، زیرا ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. این میوه منبع فوق العاده غنی از آنتی اکسیدان ها است. تحقیقات نشان داده است که انار حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز و پرتقال است.

این میوه نه تنها برای سلامتی ما مفید است بلکه فواید شگفت انگیزی برای پوست دارد. در این مقاله، چند دستور العمل ماسک صورت انار را برای کمک به زیبایی پوست شما به اشتراک می گذاریم، این میوه برای مبارزه با پیری پوست و همچنین درمان  آکنه و جوش بسیار عالی عمل می کند و فواید ضد التهابی فوق العاده ای دارد. بعلاوه، می تواند پوست خشک را آبرسانی و التیام ببخشد.

فواید استفاده از ماسک خانگی انار

انار به درمان جوش، عفونت های پوستی و کاهش جای زخم کمک می کند. این میوه  منبع غنی از ویتامین  Cو یک آنتی اکسیدان است. ویتامین C به دلیل توانایی خود در درمان جوش ها، آبرسانی به پوست و روشن تر کردن آثار و جای زخم ها شناخته شده است.

ماسک صورت انار برای مبارزه با پیری زودرس پوست بسیار مفید است زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین ، الاژیک اسید و تانن ها می باشد .همه این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد (دلیل اصلی پیری پوست) کمک می کنند. این آنتی اکسیدان ها بر افزایش تولید کلاژن نیز تاثیر مثبتی دارند که باعث می شود خاصیت ارتجاعی پوست ما حفظ شود.

علاوه بر این، انار به تقویت رشد فیبروبلاست ها و کراتینوسیت ها کمک می کند که باعث تولید الاستین و الیاف می شود ومی تواند از لایه بیرونی پوست محافظت کند.

ماسک خانگی انار به درمان پوست خشک کمک می کند زیرا حاوی اسید پونیسیک و اسید چرب امگا 5 است که قادر است پوست های خشک را به طرز شگفت انگیزی آبرسانی کند. اسید پونیکیک به عنوان روغن هسته انار نیز شناخته می شود که برای پوست های خشک معجزه می کند. به علاوه ساختار مولکولی کوچک انار به آن اجازه می دهد تا به عمق پوست نفوذ کند و باعث آبرسانی عمیق پوست شود.

انار حاوی ترکیبات محافظ در برابر آفتاب است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کند. ترکیبات موجود در این میوه همچنین می تواند به پیشگیری از سرطان پوست، تسکین آفتاب سوختگی و کاهش علائم آسیب خورشید نیز کمک کند.

روغن هسته انار حاوی الاژیک اسید که یک آنتی اکسیدان پلی فنل است. تحقیقات نشان داده است که می تواند از رشد تومورهای پوستی جلوگیری کرده و در نتیجه از ایجاد سرطان پوست نیز جلوگیری می کند.

طرز تهیه چند نوع ماسک خانگی انار

ماسک صورت عسل و انار برای درمان آکنه

مقداری دانه انار تازه را در مخلوط کن بریزید و سپس آن از صافی رد کنید. آب انار را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و مخلوط حاصل را روی تمام صورت و گردن بمالید.

20-30 دقیقه صبر کنید. سپس با خنک صورت و گردنتان را بشویید. این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته برای داشتن پوست بدون آکنه استفاده کنید.

عسل برای داشتن پوستی بدون آکنه و درخشان بسیار مفید است. خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی طبیعی عسل برای مبارزه با جوش ها و حفظ سلامت پوست بسیار مفید است.

ماسک خانگی انار و ماست با خواص ضد پیری

1- 2 قاشق غذاخوری دانه انار تازه را بردارید و در مخلوط کن بریزید و مقداری ماست تازه و بدون طعم به آن اضافه کنید. آنها را با هم مخلوط کنید تا خمیر صافی تهیه شود. سپس این ماسک صورت را روی تمام صورت و همچنین گردن بمالید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس صورت تان را به آرامی پاک کنید و با آب خنک بشویید. این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

ماست فواید ضد پیری زیادی دارد و منبع غنی از ویتامین های گروه B، مانند ویتامین های B2، B5 و همچنین B12 است. ویتامین B2 یا ریبوفلاوین به ویژه برای جوانسازی پوست بسیار مفید است.

ماسک خانگی انار و لیمو برای روشن شدن پوست

مقداری دانه انار تازه را در مخلوط کن بریزید سپس حدود یک قاشق غذاخوری از آن را با نصف قاشق چایخوری آب لیموی تازه مخلوط کنید. خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید. آن را به مدت 20-30 دقیقه نگه دارید و سپس با آب خنک بشویید. این ماسک ت را دو یا سه بار در هفته برای روشن شدن پوستتان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا