پوست و مو

متا بی سولفیت سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟

متا بی سولفیت سدیم یک ماده معدنی پرکاربرد متشکل از اکسیژن، سدیم و گوگرد است. این ماده در آب و گلیسیرین محلول است که آن را به یک ترکیب ایده آل برای کاربرد در صنایع مختلف تبدیل می کند. متابی سولفیت سدیم ترکیبی با فرمول شیمیایی Na2S2O5 است که به آن سدیم پیروسولفیت نیز می گویند.

متابی سولفیت سدیم در نوشیدنی ها برای توقف اکسیداسیون و حفظ طعم استفاده می ‌شود. با افزایش تقاضای مبلمان و دکور، پیش ‌بینی می ‌شود که بازار متابی سولفیت سدیم به دلیل خواص سفید کنندگی عالی، تقاضای قابل توجهی را محقق کند. تقاضای فزاینده در صنعت چرم و نساجی از کشورهای مختلف که در آن کالاها به عنوان یک ماده کمکی در فرآیند سفید کردن و دکلسیفیکاسیون عمل می کنند رشد بازار متابی سولفیت سدیم را تحریک می کند.

متا بی سولفیت سدیم چیست؟

متا بی سولفیت سدیم به صورت پودر سفید رنگ یا زرد مایل به سفید وجود دارد. محلول در آب است و بوی عجیبی شبیه تخم مرغ فاسد دارد. تقاضای متابی سولفیت سدیم به دلیل استفاده روزافزون از این ترکیب به عنوان عامل سفید کننده و دکلره‌ کننده در صنایع مختلف در حال افزایش است. این رشد بیشتر با معرفی جدیدترین ترکیبات در تولید رنگ ‌های نیلی، سم‌ زدایی سیانید و غیره همراه است. این ترکیب با موفقیت ردپای خود را در بخش‌ های مختلف تجاری شامل صنایع غذایی و آشامیدنی، بخش نساجی، صنعت کاغذ و خمیر کاغذ، چرم، فرآیند تصفیه آب، مواد شیمیایی و داروسازی و غیره نشان داده است.

صنعت کاغذ و خمیر بیشترین استفاده را از متابی سولفیت سدیم در کل بخش مصرف کننده نهایی داشته است، زیرا این کالا به طور قابل توجهی ایمن تر، کم هزینه تر و به سادگی قابل دسترس برای استفاده در زدودن زنگ زدگی و سایر عملیات های مرتبط است.

کاربردهای متا بی سولفیت سدیم

متابی سولفیت سدیم عمدتاً در صنایع غذایی و نوشیدنی به عنوان نگهدارنده در محصولات غذایی خشک و برای افزایش ماندگاری آب میوه ها استفاده می شود. با این حال پیش بینی می کند که تقاضا برای متابی سولفیت سدیم گرید صنعتی از بخش های معدن و تصفیه آب در آینده نزدیک افزایش یابد. در صنعت معدن، متابی سولفیت سدیم به عنوان یک عامل کاهنده برای حذف سیانید کاربرد دارد.

متا بی سولفیت سدیم همچنین در تصفیه آب به عنوان یک عامل ضد کلر برای حذف کلر و فلزات سنگین از آب قبل از رهاسازی آن در منابع طبیعی استفاده می شود. در صنعت نساجی از متابی سولفیت سدیم به عنوان سفید کننده برای روشن کردن پارچه و از بین بردن لکه ها استفاده می شود. این کاربردهای گسترده متابی سولفیت سدیم باعث افزایش تقاضا در سراسر صنایع شده است و در نتیجه باعث افزایش درآمد در بازار جهانی متابی سولفیت سدیم شده است.

متابی سولفیت سدیم به عنوان یک عامل ضد کلر، کلر را از آب حذف می کند و به طور گسترده در تاسیسات تصفیه آب شهری و صنعتی استفاده می شود. با کاهش دسترسی به منابع آب شیرین، افزایش سطح آلودگی آب و تغییرات آب و هوایی، دولت ها و انجمن های جهانی حفاظت از محیط زیست مقررات سختگیرانه ای را برای حفظ منابع آب موجود و کاهش آلودگی آب به اجرا گذاشته اند. این امر منجر به افزایش تقاضا برای متابی سولفیت سدیم مورد استفاده در پردازش شیمیایی آب شده است.

بازار خرید و فروش متا بی سولفیت سدیم

افزایش تقاضا از سوی صنعت غذا و نوشیدنی، محرک اصلی رشد درآمد برای بازار جهانی متابی سولفیت سدیم است. متابی سولفیت سدیم علاوه بر کاربرد به عنوان نگهدارنده و برای بهبود ماندگاری محصول، به عنوان نرم کننده خمیر در محصولات نانوایی استفاده می شود.

در طول سال ها، چندین قانون سختگیرانه بر روی کارخانه های استخراج طلا وضع شده است تا به طور کامل سیانید و مجتمع های سیانید فلزی را قبل از تخلیه نهایی در محیط حذف کنند. این امر پذیرش متابی سولفیت سدیم را در صنعت معدن افزایش داده است.

رشد سریع تقاضا از سوی صنایع معدنی و تصفیه آب، تولیدکنندگان متابی سولفیت سدیم را وادار کرده است تا ظرفیت تولید خود را برای برآوردن نیازهای محصول از صنایع مختلف افزایش دهند. چین با توجه به دسترسی آسان مواد خام در این کشور و حضور تعداد زیادی از تولیدکنندگان داخلی متابی سولفیت سدیم، تولید کننده و مصرف کننده پیشرو متابی سولفیت سدیم است. شرکت های فعال در بازار جهانی متابی سولفیت سدیم، واردات متابی سولفیت سدیم را با قیمت های کاهش یافته از تولید کنندگان چینی تهیه می کنند. انتظار می‌ رود که این امر باعث افزایش درآمد در بازار جهانی متابی سولفیت سدیم در آینده نزدیک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا