پیش فرض

همه چیز در مورد کاربردهای فروکلین (froclean) 

فروکلین یک ماده شیمیایی و یک پاک کننده منحصر به فرد و بسیار موثر بر پایه آب است که حاوی عوامل نفوذ کننده، حل کننده و پخش کننده است که رسوبات اکسید آهن را از سیستم های آب خنک کننده حذف، حل و پراکنده می کند. همزمان نیز یک فیلم غیر فعال کننده موقت برای محافظت از فلز پایه در برابر خوردگی ایجاد می کند

این محصول به عنوان یک جایگزین پیشرفته برای پاک کننده های سنتی مبتنی بر اسید برای حذف اکسید آهن استفاده می شود که کمک می کند رسوب آهن موجود در سیستم های آب خنک کننده که می تواند بر عملکرد کلی سیستم تأثیر منفی بگذارد و باعث کاهش راندمان عملیاتی، افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری و از کار افتادن و همچنین کوتاه شدن عمر تجهیزات شود به راحتی از بین برود. فروکلین به طور موثر اکسیدهای آهن را بدون خطرات ناشی از صدمه زدن یا قرار دادن متالورژی سیستم در معرض از دست دادن فلز با استفاده از محتویات اسیدی بسیار قوی خود حذف می کند.

مزایای استفاده از فروکلین

  • یک پاک کننده مبتنی بر آب است.
  • به رسوبات به راحتی نفوذ کرده و آنها را پراکنده می کند.
  • فاقد بوی ناخوشایند است.
  • فرمولاسیون آن حاوی مواد امولسیون کننده و عوامل پخش کننده است.
  • حاوی آنتی فوم بوده و غیرقابل اشتعال است.

مکانیسم اثر فروکلین

فلزات معمولا هنگامی که در مجاورت مواد خورنده قرار می گیرند دچار زنگ زدگی می شوند که این زنگ زدگی معمولا در محیط مرطوب موجب تشکیل اکسیدهای فلزی می شود. در واقع این ناخالصی ها باعث خوردگی بیشتر شده و عملکرد دستگاه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

یکی از محصولاتی که در گذشته برای زنگ بری استفاده می شد اغلب اسیدها بودند که پس از حذف زنگ ها و چربی ها موجب ایجاد خوردگی در سطح فلز می شد که می توانست حتی موجب تخریب فلزات شود.

فروکلین به عنوان یک ماده پرکاربرد برای از بین بردن جرم، چربی و از بین بردن زنگ موجود بر روی فلزات قابل استفاده است. ترکیبات آن با مولکول های زنگ ها و چربی ها واکنش می دهد و سریعا باعث پاک شدن آنها می شود و از دیگر دلایل استفاده از این محصول راندمان بالا و مقرون به صرفه بودن آن است.

فروکین را می توان در موتورخانه های منازل که معمولا دچار گرفتگی می شوند، استفاده کرد. زیرا به راحتی یون های فلزی در این لوله ها به دلیل جریان مداوم آب رسوب می کنند و باعث کاهش فشار آب و حتی تغییر رنگ و مزه آب می شوند.

هنگام استفاده از آب معمولا جرم های مختلفی دیده می شود که نوع گچی آن معمولا نشان دهنده رسوب املاح موجود در آب است و جرم های رنگی نشان دهنده رسوباتی است که ناشی از اکسید شدن فلزات هستند که اغلب به دلیل خوردگی اتفاق می افتد.

برای برطرف کردن این مشکل و از بین بردن رسوبات فروکلین را در داخل موتورخانه ریخته و سپس به وسیله پمپاژی که انجام می گیرد به مدت 20 دقیقه جرم های موجود در لوله ها به راحتی در این محلول حل شده و سپس تخلیه می شوند. بهتر است نگران ایجاد صدمه به لوله ها نباشید زیرا فروکلین به عنوان یک ماده ایمن حاوی ترکیباتی است که با فلزات واکنش نمی دهد و در نتیجه فلزات دچار خوردگی نمی شوند.

فواید استفاده از فروکلین

  • این ماده به راحتی در آب پراکنده می شود و انحلال پیدا می کند.
  • استفاده از این محلول کمک می کند هزینه های نگهداری تجهیزات کاهش پیدا کند.
  • با کمک به بالابردن عمرمفید تجهیزات، بازدهی و کارایی آنها را افزایش می دهد.
  • رسوبات از بین رفته کاملا از بین می روند و دوباره ایجاد نمی شوند زیرا می تواند برای مدت طولانی از ایجاد رسوبات و زنگ زدگی جلوگیری کند.
  • بطور بسیار موثری می تواند اکسیدها را بدون آسیب به فلزاتی مانند آلومینیوم، برنج، مس، فولاد ضدزنگ و فولاد نرم از بین ببرد.
  • از متالورژی در برابر خوردگی ها محافظت می کند و از زنگ زدن فلاش نیز جلوگیری می کند.

نکات ایمنی برای استفاده از فروکلین

در هنگام استفاده از محلول فروکلین استفاده از تجهیزات محافظت فردی مانند دستکش و ماسک های ضد اسید و لباس و چکمه ضروری است زیرا این محلول می تواند به پوست آسیب برساند. هنگام استفاده این محلول را در ظروف ضد اسید بریزید و دما را تا 40الی 50 درجه بالا ببرید سپس قطعات را در این محلول قرار دهید. پس از خارج کردن قطعات نیز آنها را به خوبی شسته و از دستگاه های خشک کن برای خشک کردن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا