پیش فرض

کاربرد و اهمیت ضد کف سیلیکونی – آنتی فوم سیلیکونی چیست؟

ضد کف سیلیکونی یا آنتی فوم سیلیکونی، پلیمرهایی با بدنه سیلیکونی هستند که برای جلوگیری از ایجاد کف استفاده می شوند. کف کردن پدیده ای است که اغلب در طی فرآیند تولید رخ می دهد. تشكيل كف در حين توليد، فرآيندهای توليد را مختل می كند، حجم موثر در كارخانه توليد را كاهش می دهد، منجر به خرابی های غيرضروری می شود و در مواقعی حتی در فرآيند كاربرد اختلال ايجاد می كند. این امر نیاز به استفاده از ماده ضد کف یا آنتی فوم برای جلوگیری از تشکیل کف را ضروری می کند. فوم به سختی تجزیه می شود زیرا با ویسکوزیته سطح و خاصیت ارتجاعی لایه سطحی خود تثبیت می شود.

افزودنی‌ های سیلیکون در طیف گسترده ‌ای از کاربردها در صنایع خودروسازی، مراقبت‌ های بهداشتی، آرایشی و بهداشتی، صنایع نساجی و بیشتر در بخش ‌های رنگ و پوشش استفاده می‌ شوند.

سیلیکون ها دارای کشش سطحی کمی هستند که به آنها امکان می دهد به راحتی روی فیلم جریان پیدا کنند. جدا از محیط‌ های کف‌ ساز آبی، کف ‌زدای سیلیکونی در سیستم ‌های کف‌ سازی غیر آبی مانند نفت خام نیز مناسب هستند که استفاده از آن‌ها را در کاربردهای معدنی نیز فراهم می ‌کند. کف زداهای سیلیکونی مزایای کمی نسبت به سایر انواع آلی کف زدا دارند زیرا در اکثر سیستم ها نامحلول هستند، آنها تمایل به واکنش کمتری با سایر اجزای فرآیند دارند و عملکرد طولانی تر و کارآمدتری در محیط کف ساز دارند.

نحوه عملکرد ضد کف سیلیکونی – آنتی فوم سیلیکونی

فوم می تواند در برخی از صنایع مشکل ایجاد کند. محصولات برای غلبه بر این امر در طیف گسترده ای از بازارهای مختلف، از پردازش خمیر کاغذ، رنگ ها و تصفیه آب استفاده می شوند. سورفکتانت هایی که کف تولید می کنند به دلایل مختلف به طیف گسترده ای از کاربردها اضافه می شوند، اما در برخی از کاربردها، تولید فوم می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. همچنین در برخی از کاربردها مانند فرآوری چغندر قند و تفاله، در حین فرآوری به طور طبیعی کف تولید می شود. بنابراین افزودن یک افزودنی برای سرکوب تولید سطوح کف ضروری است. در این رابطه می توانید از ضد کف سیلیکونی – آنتی فوم سیلیکونی استفاده کنید.

اصطلاح ضد کف یا کف زدا از بسیاری جهات یکسان هستند، اما اصطلاح ضد کف نشان می دهد که از ایجاد کف جلوگیری می شود و کف زدا با ایجاد فروپاشی کف تولید شده از قبل عمل می کند. آنتی فوم ها با مهاجرت به سمت رابط هوا و آب عمل می کنند. سپس آنتی فوم سورفکتانت را در سطح جایگزین می کند که از تعامل عوامل کف کننده با هوا برای تشکیل کف جلوگیری می کند.

ترکیبات کف زدا به گونه ای طراحی شده اند که بیشتر رقیق یا ترکیب شوند تا مواد افزودنی کنترل کننده فوم آماده برای استفاده ساخته شوند. آنها یک راه مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای فرمول سازهای شیمیایی ویژه جهت ایجاد محصولات کنترل کف برای استفاده داخلی یا فروش مجدد هستند.

برای اینکه یک ترکیب کف زدا مانند ضد کف سیلیکونی – آنتی فوم سیلیکونی در نهایت موثر باشد، باید فرموله شود تا هم پایداری و هم اثربخشی محصول را پس از رقیق شدن و ترکیب شدن بیشتر افزایش دهد. علاوه بر این، راهنمایی مناسب در مورد مخلوط کردن با روغن ‌های معدنی، آب، سورفکتانت ‌ها و یا غلیظ‌ کننده‌ ها برای موفقیت فرمول ‌ساز ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا